Afspraak
Wernerlaan 1
1213 AR Hilversum
T 035 - 623 32 30
info@ortho-hilversum.nl

Praktijkinformatie


De huisregels van onze orthodontistenpraktijk:

Openingstijden
Melden
Opbeltijden
Pijnklachten
Afzeggen van afspraken
Gegevens
Betalingen
Vergoedingen
Mobiele telefoon 
Begeleiding
School
Klachtenregeling en privacy

Openingstijden

De praktijk is geopend van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.00 uur. Op vrijdag zijn we van 8.00 - 12.30 en van 13.00 - 16.00 uur open. Wij behandelen alleen op afspraak!

Melden

Nieuwe patiënten graag bij de balie melden bij onze secretaresse.
Patiënten die onder behandeling zijn, graag zelf aanmelden:
bij de scanner in de wachtkamer, door de streepjescode voor de scanner te houden;
of bij de balie, door je mapje op de balie te leggen en duidelijk je naam door te geven.

Opbeltijden

Voor het maken van afspraken kunt u ons alle ochtenden bellen (035 6233230) van 8.30 tot 11.00 uur en van 13.30 tot 16.30 uur (maandag t/m donderdag) en op vrijdagmiddag van 13.00 tot 15.30 uur. U kunt er ook voor kiezen ons een mail te sturen naar info@ortho-hilversum.nl

Pijnklachten

Bij pijnklachten veroorzaakt door de beugel adviseren wij dit voor 10 uur aan ons te melden, zodat wij dit veelal dezelfde dag op kunnen lossen. Bij ernstige pijnklachten in het weekend of tijdens een vakantieperiode krijgt u via ons antwoordapparaat verdere informatie betreft de dienstdoende orthodontist in de regio, (035 6233230). Ook hier staat de lijst met het dienstrooster (weekenddienst of vakantie) zodat u kunt zien waar u in geval van pijnklachten terecht kunt.

Afzeggen van afspraken 

Bel ons in geval van verhindering minimaal 2 werkdagen van tevoren op, omdat anders de gereserveerde tijd in rekening gebracht zal worden. NB. zaterdag en zondag zijn geen werkdagen!

Gegevens

Zorg ervoor dat de praktijk op de hoogte blijft van uw juiste gegevens, zoals e-mail, 
telefoonnummer, verzekeringsgegevens en tandarts.
Graag indien mogelijk ook het mobiele telefoonnummer doorgeven.
Het is voor ons belangrijk om te weten hoe u verzekerd bent, om problemen en
verwarring te voorkomen. Wij verzoeken u dan ook om het verzekeringspasje van uw kind (of uw eigen verzekeringspasje als u zelf onder behandeling bent) met daarop het inschrijfnummer altijd mee te nemen. Per 1 juni 2009 zijn wij verplicht om legitimatie te
vragen van u of uw kind. Neem dus ook altijd uw paspoort of een ander geldig identiteitsbewijs mee.

Betalingen

In verband met de efficiëntie van onze praktijkvoering maken wij gebruik van Famed Medical Factoring (FaMed). Via Famed ontvangt u de nota van de orthodontische behandeling. U dient de nota aan Famed te voldoen. Afhankelijk van de voorwaarden op uw verzekeringspolis, krijgt u soms geen nota, soms een deelnota en soms de volledige nota thuisgestuurd. Wij willen u erop wijzen dat u als ouder/verzorger ten allen tijde verantwoordelijk bent voor de financiële afwikkeling van de behandeling.

Vergoeding

In de regel zal de ziektekostenverzekering de behandelingskosten van patiënten tot 18 jaar geheel of gedeeltelijk vergoeden, wanneer er een aanvullende verzekering afgesloten is.
Wij adviseren u uw polisvoorwaarden na te kijken of te informeren bij uw verzekering wat voor u of uw kind van toepassing is.

Mobiele telefoon

Vriendelijk maar dringend verzoek om in de behandelkamer de mobiele telefoon uit te zetten.

Begeleiding

 

Bij  de eerste en eventuele herhalingsconsulten stellen wij het zeer op prijs als minderjarige patiënten begeleid worden door een ouder of verzorger.

Wij vragen de ouder(s) en of verzorger(s) tijdens de daarna volgende behandelingen plaats te nemen in de wachtkamer, zowel bij de controles van apparatuur als bij de plaatsingen. De ruimte in de behandelkamer is te beperkt om iedereen toe te laten, tevens geeft dit teveel onrust in de behandelkamer. Mocht u echter vragen hebben of uw kind toch willen begeleiden kunt u dit aangeven bij de balie.

School

Onze behandelgroep bestaat voornamelijk uit kinderen tussen de 9 en 15 jaar. Schoolverzuim is daarom tijdens een orthodontische behandeling onvermijdelijk. Wij doen ons uiterste best om het iedereen naar de zin te maken. Het is echter niet mogelijk om afspraken voor de behandeling uitsluitend 's middags, buiten schooltijd, te maken. Iedere patiënt zal een aantal keren onder schooltijd moeten komen. Wij rekenen op uw begrip en medewerking.

Klachtenregeling en privacy 

De privacy van onze patiënten is gewaarborgd.
Er is een klachtenregeling voor patiënten. Bij eventuele klachten kunt u terecht bij orthodontist Wering of bij NMT-klachtenregeling.
U kunt hier ons privacybeleid lezen.

Parkeren

 U kunt de auto in de omgeving en beperkt achter de praktijk parkeren. In de Koningsstraat dient u betaald te parkeren, in de Wernerlaan en achter onze praktijk parkeert u gratis.

 

Het Team    |    Info orthodontist   |